Jau išrinktas Lietuvos „Metų automobilis 2015“. Šįkart finale varžėsi pats brangiausias konkursų istorijoje automobilių septynetukas, o kaip ir buvo galima tikėtis, kova dėl nugalėtojo karūnos buvo kaip niekada įnirtinga.
Suskaičiavus komisijos narių balsus paaiškėjo, kad rinkimus laimėjo „Nissan Qashqai“.
Jis aplenkė kitus finalininkus: BMW 2-serijos „Active Tourer“, „Ford Mondeo“, „Mercedes-Benz“ C-klasė, „Porsche Macan“, „Škoda Fabia“ ir „Volkswagen Passat“.
Balsavimo rezultatai:
BMW 2-serijos „Active Tourer“ – 24 balai,
„Ford Mondeo“ – 41,
„Mercedes-Benz“ C-klasė – 34,
„Nissan Qashqai“ – 48,
„Porsche Macan“ – 46,
„Škoda Fabia“ – 21,
„Volkswagen Passat“ – 36.
Tai trečioji Japonijos automobilių gamintojų ir pirmoji „Nissan” pergalė lietuviškuose geriausiojo rinkimuose. (2003 metais pagrindinę nominaciją pelnė „Mazda 6”, o 2010-aisais – „Subaru Legacy”).
Aidint susirinkusiųjų plojimams Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir šio projekto koordinatorius Valdas Valiukevičius metų karaliaus karūną įteikė automobilį importuojančios
bendrovės „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos Baltijos šalyse vadovui Mindaugui Plukiui, kuris džiaugėsi aukštu šio Japonijos automobilių gamintojo triūso įvertinimu.
2007 m. Europoje debiutavęs „Nissan Qashqai“ iškart susilaukė didelio populiarumo. Nors gamintojai iš pradžių kasmet planavo parduoti maždaug po 100 tūkstančių automobilių, tačiau per septynerius metus jų nupirkta (įskaitant ir 7 vietų „Qashqai+2“) daugiau nei 2 mln.
Šiemet rinkoje pasirodęs antros kartos „Nissan Qashqai“ ištaisė pirmtako trūkumus – blankoką išvaizdą, asketišką automobilio saloną, prastą garso izoliaciją ir barškančią važiuoklę. Iš tiesų, antrosios kartos „Qashqai“ nuo surinkimo konvejerio nuriedėjo patobulėjęs visais atžvilgiais. Už ankstesnį modelį jis beveik 5 cm ilgesnis, 1,5 cm platesnis ir 2 cm žemesnis. Jo siluetas atrodo kur kas dinamiškiau, nei pirmtako. Nors ir padidėjęs, naujasis „Qashqai“ 40 kg lengvesnis už senąjį, turi 20 litrų talpesnę bagažinę ir gerokai erdvesnį bei kokybiškesnį saloną.
„Metų automobilio 2015“ konkursui įgaliotieji atstovai pristatė dyzelinę 1.6 litro 130 AG nugalėtojo versiją su geriausia įranga. Tokios komplektacijos „Nissan Qashqai“ kainuoja 101 300 lt., o pradinė šio modelio kaina Lietuvos rinkoje – nuo 59 900 Lt.
Nuo nugalėtojo atsilikęs vos dviem balais, antrąją vietą „Metų automobilio 2015“ konkurse pelnė puikiai atrodantis, galingas, prabangus ir daugelio geidžiamas „Porsche Macan“.
Trečioje vietoje šįsyk liko „Ford Mondeo“, prieš savaitę analogiškuose rinkimuose triumfavęs kaimyninėje Latvijoje. Jį komisijos nariai įvertino 41 balu.
Beje, „Ford“ viena markių, kurią lietuviškuose geriausiojo rinkimuose dažniausiai lydėdavo sėkmė. Priminsime, jog iki šiol daugiausia, po keturis kartus metų automobilio konkursuose nugalėtojais yra tapę įvairių modelių „Ford“ ir „Škoda“ automobiliai.
Ketvirtoje vietoje šįkart liko „Volkswagen Passat“ (36 balai), penktoje – C klasės „Mercedes-Benz“ (34 balai), šeštoje – dar vienas vokiškas BMW 2 automobilis, o septintoji vieta iš finalininkų septyniukės atiteko „Škoda Fabia“ (21 balas).
Konkurso „Metų automobilis 2015“, kurį 18-ą kartą organizavo Lietuvos žurnalistų autoklubas, finalas buvo tiesiogiai transliuojamas per LRT televiziją. Renginyje buvo išdalinti apdovanojimai ir kitų nominacijų laimėtojams.
Šiemet konkurse dalyvavo 30 automobilių, kuriuos po padidinamuoju stiklu laikė ne tik žiuri nariai, bet ir automobilistai bei jiems prijaučiantys. Konkurso informacinio partnerio – DELFI naujienų portalo surengtuose „Tautos automobilio 2015“ rinkimuose didžiausio portalo lankytojų palaikymo susilaukė „Subaru WRX STI GT“, kuriam savo simpatijas skyrė net 26,9 proc. rinkimuose dalyvavusių žmonių.
Itin atkaklioje kovoje, kaip ir dera tikram sportiniam bolidui, tik finišo tiesiojoje „Subaru WRX STI GT“ išplėšė pergalę prieš „Audi A6“, kuris pelnė 23,5 proc. balsų.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos prizą naujajam tautos automobiliui įteikė olimpinis čempionas Virginijus Alekna.
Burtų keliu bus išaiškinti trys DELFI skaitytojai, pademonstravę geriausią intuiciją ir balsavimo metu įspėję nominacijos „Tautos automobilis 2015“ nugalėtoją, kurie bus apdovanoti specialiu prizu – renginio rėmėjo „Continental“ padangų komplektais.
Žydrūnas Savickas arba padidinto praeinamumo žmogus, kaip jį titulavo finalinio vakaro vedėjas Arūnas Valinskas, paskelbė dar vienos prestižinės „Metų visureigio 2015“ nominacijos laureatą. Juo tapo „Porsche Macan“.
Radistas Rolandas Mackevičius kartu su žmona Ieva įteikė DNB banko prizą, kurį vienas renginio rėmėjų skyrė jų pačių išrinktam ir „Metų šeimos automobiliu“ tituluotam „Nissan Qashqai“.
Šeštadienio vakarą šią markę atstovavęs M. Plukys vos spėjo kopti į sceną – „Nissan Qashqai“ tituluočiausias šalies automobilių sportininkas, Seimo narys Stasys Brundza išrinko saugiausiuoju konkurso automobiliu.
Sportiškiausią – „Subaru WRX STI GT“ automobilį įvardijusi dainininkė Nijolė Pareigytė nominantui skirtą prizą įteikė garsiam automobilių ralio meistrui Arūnui Strumskiui, dabar atstovaujančiam šią markę.
Tradiciniu prizu už dizainą, kurį šiemet įsteigė LITEXPO rūmai, garsus architektas ir dainininkas Algirdas Kaušpėdas apdovanojo išties įspūdingai atrodantį „Jaguar F Type Coupe“ pristačiusios UAB „Inchcape Motors“ generalinį direktorių Donatą Stanionį, o „Verslo klasės“ automobiliu renginio informaciniai partneriai DELFI nominavo šiemetiniame konkurse debiutavusios markės „Cadillac CTS“ modelį, kuriam skirtą prizą DELFI rinkodaros vadovė Kristina Valaitytė įteikė UAB „Kia Auto“ vadovui Gintarui Kaukėnui. Jo vadovaujama įmonė pasirašė sutartį su bendrove „IFS Europe BV“ ir tapo pirmuoju ir vieninteliu šių išskirtinių automobilių atstovu Lietuvoje.
Šeštadienį buvo įteikta ir vienuoliktoji iš eilės „Moterų aistros automobilio“ nominacija, kurią nuo pat pradžių steigia populiarus žurnalas „Laima“. Šįkart moterų aistros automobiliu nominuotas BMW X6, o tai liudijančią dovaną automobilį pristačiusios bendrovės „Krasta Auto Vilnius“ vadovei Dergilei Černiauskienei įteikė Asta Valentaitė.
Lietuvos žurnalistų autoklubo prizas – tradicinis „Metų vairas 2014“, skirtas labiausiai Lietuvos vardą užsienio trasose garsinusiam šalies automobilių sportininkui, įteiktas Robertui Kupčikui. Geriausią automobilių sportininką apdovanojo olimpinė čempionė Laura Asadauskaitė.
Šiemet Robertas triumfavo populiarioje europinėje „Volkswagen Castrol Cup“ serijoje ir tapo Lenkijos žiedinių lenktynių čempionu.
Tai jau antrasis „Metų vairas“ lenktynininko sportinių trofėjų kolekcijoje. Pirmąjį jis buvo pelnęs lygiai prieš 10 metų.
LRT žiūrovams ir finalinio vakaro svečiams gerą nuotaiką dovanojo ne tik renginio vedėjas A. Valinskas, bet ir pripažintos Lietuvos scenos žvaigždžės – Rytis Cicinas su šokių grupe „Rokada“, Kristina Zmailaitė ir Edmundas Seilius, Urtė Šilagalytė, Kauno „Žalgirio“ choras, „69 danguje“ merginos, lindyhop šokėjai ir kitos.
Konkursą „Metų automobilis 2015“ vainikavęs finalinis vakaras turėtų rasti savo eilutę ir Gineso rekordų knygoje. Mat jo metu telšiškis Antanas Kontrimas, daugelio lietuvių tituluojamas tiesiog Barzda, ja 5 metrus pavilko „Metų visureigiu 2015“ išrinktą „Porsche Macan“, sveriantį 1925 kilogramus.
Dar vienas šalies stipruolis – Vidas Blekaitis – nustebino žiūrovus net dviem pasiekimais.
Kitų nominacijų laimėtojai:
„Tautos automobilis“ – „Subaru WRX STI“
„Verslo klasės automobilis“ – „Cadillac CTS“
„Sportiškiausias automobilis“ – „Subaru WRX STI“
„Metų visureigis“ – „Porsche Macan“
„Metų vairas“ – Robertas Kupčikas
„Saugiausias automobilis“ – „Nissan Qashqai“
„Moterų aistros automobilis“ – BMW X6
„Už dizainą“ – „Jaguar F-Type Coupe“
„Šeimos automobilis“ – „Nissan Qashqai“
Latviai ir estai jau anksčiau paskelbė, kas triumfavo jų šalių „Metų automobilio 2015“ konkursuose. Latvijoje geriausiu pripažintas „Ford Mondeo“, o Estijoje – „Renault Twingo“, kuris lietuviškajame konkurse nedalyvavo.
Debiutavo prabangios markės ir elektromobiliai
Šių metų konkursas pasižymėjo daugybe įdomybių. Rinkimuose debiutavo tokių išskirtinių markių kaip „Porsche“ ir „Cadillac“ atstovai, taip pat pirmą kartą dalyvavo ir du elektromobiliai.
Neskaitant finalininkų, šiemet konkurse taip pat dalyvavo šie modeliai: „Audi A6”, „BMW 4 Gran Coupe”, „BMW X6”, „Cadilac CTS”, Citroen C4 Cactus”, „Jaguar F-Type Coupe”, „Jeep Cherokee”, „Kia Optima”, „Kia Soul”, „Kia Sportage”, „Lexus NX300h”, „Mercedes-Benz V”, „Mini Cooper”, „Nissan e-NV200”, „Nissan Juke”, „Nissan Leaf”, „Nissan Pulsar”, „Nissan X-Trail”, „Opel Adam Rocks”, „Peugeot 508”, „Seat Leon ST”, „Subaru WRX STI GT” ir „Volkswagen Golf Sportsvan”.
Šiemet konkursui pristatytus automobilius testavo vertinimo komisija: BTV „Autopilotas“ ir Žinių radijo „Piko minutės” laidų vedėjas Ramūnas Fetingis, alfa.lt atstovas Renaldas Gabartas, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas ir vedėjas Dainius Leonavičius, DELFI Auto rubrikos redaktorius Tadas Markevičius, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, autoledi.lt atstovė Laima Staknytė-Patinskienė, lrytas.lt žurnalistė Ilona Staškutė-Steponėnė, 15min.lt žurnalistas Paulius Sviklas, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Valdas Valiukevičius ir LRT laidos „Keliai.Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas.
Konkurso finale kiekvienas jų turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo išdalinti visiems finalininkams (vienam modeliui negalėjo būti skirta daugiau nei 10 balų).
Visi Lietuvos „Metų automobilio“ konkursų laimėtojai:
„Metų automobilis 1998“ – „Mercedes Benz“ A-klasė
„Metų automobilis 1999“ – „Ford Focus“
„Metų automobilis 2000“ – „Škoda Fabia“
„Metų automobilis 2001“ – „Ford Mondeo“
„Metų automobilis 2002“ – „Peugeot 307“
„Metų automobilis 2003“ – „Mazda6“
„Metų automobilis 2004“ – „Volkswagen Golf“
„Metų automobilis 2005“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2006“ – „Volkswagen Passat“
„Metų automobilis 2007“ – „Ford S-Max“
„Metų automobilis 2008“ – „Kia cee’d“
„Metų automobilis 2009“ – „Škoda Superb“
„Metų automobilis 2010“ – „Subaru Legacy“
„Metų automobilis 2011“ – „Ford C-Max“
„Metų automobilis 2012“ – „Hyundai i40“
„Metų automobilis 2013“ – „Volkswagen Golf“
„Metų automobilis 2014“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2015“ – „Nissan Qashqai“
Kaip vertintumėte šį straipsnį?
Vidutinis įvertinimas 5 / 5. Balsų skaičius: 1
Įvertinimų dar nėra. Būkite pirmas!
Susiję Įrašai