Pasak „Lietuvos Geležinkelių“ investicijų programos, Klaipėdos transportas sulauks atnaujinimo kuris pakankamai rimtas.
Vienas iš pagrindinių tikslų – paversti kelią Vilnius-Klaipėda visiškai elektriniu traukinių reisu iki 2023 metų.
Tai žinoma, tik dalis to kas numatytą pagal plėtros iki 2030 metų projektą, kuriam yra yra numatyta beveik 6 milijardai eurų.
Tiesa, nėra pamirštamas jau daugelį metų vykdomas „Rail Baltica“ projektas.
Atskleisti pagrindiniai geležinkelio plėtros planai ateinančiais metais
Vilnius-Klaipėda – tai pagrindinis ir labiausiai apkrautas geležinkelio ruožas jau daugelį metų. Elektrifikacijos procesas yra numatytas įvykdymui per kelerius metus, tai yra iki 2023 metų pabaigos.
Jau vien per 2021 metus šiam projektui yra numatyta 32 milijono eurų investicija. Geležinkelio atstovai neslepia, jog pagrindinis projekto tikslas – pagerinti pačio geležinkelio energetinį našumą ir bendrąjį patikimumą.
Šiuometinės investicijos bus skirtos geležinkelio apšvietimo tinklų atnaujinimui ir įrengimui, na o bendrosios išlaidos čia sieks apie 200 tūkstančių eurų. Kartu bus atliekami ir remonto darbai šiame geležinkelyje, jiems iš viso yra numatyta iki 60 milijono eurų investicijų.
„Rail Baltica“ – išlieka vienas pagrindinių tikslų strategijai įvykdyti
Pasak geležinkelio atstovų, vienas pagrindinių strateginių projektų geležinkeliui artimiausiais metais vis tik išlieka „Rail Baltica“
Pasak LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio, viena pagrindinių artimiausio dešimtmečio strateginių investicinių krypčių yra įgyvendinamas „Rail Baltica“ projektas. Tiesa, šiam projektu yra numatytas atskiras lėšų kraitis.
Apart jo, iki 2030 metų, geležinkeliui yra numatytą skirti beveik dar milijardą investicijų, tai yra apie 907 milijonus eurų. Šie pinigai bus skirti tiek geležinkelio atnaujinimui, tiek infrastruktūros bendrąjam gerinimui.
Kita, apie 813 milijonus eurų skirta injekcija yra numatyta investuoti į antruosius geležinkelio kelius, bendrąją ruožų elektrifikaciją ir eismo valdymo sistemos gerinimą. Galiausiai, apie 485 milijonus eurų sieksianti investicija yra numatyta didinti pervažų atnaujinimui pavojingiausiose vietose, bei triukšmo slopinimui aktualiausiose vietose.
Per praeitus 2020 metus, „Lietuvos Geležinkeliai“ sėkmingai įvykdė beveik 150 viešųjų pirkimų. Daugiausia iš jų buvo vykdyti iš Europos sąjungos paskirtų lėšų bei kitų išorinio pobūdžio finansinių išteklių.
Panašu, jog geležinkelio artimiausiais metais laukia tikrai nemažai pokyčių, žinoma į teigiamą pusę.