Klaipėdos savivaldybės planuose – elektriniai autobusai ir žymiai geresnės, darnaus judėjimo principu grįstos susisiekimo sąlygos mieste.
Tokius užmojus iki 2030 metų oficialiame spaudos pranešime paskelbė vyriausybinė organizacija.
Šie tikslai bus vykdomi ne tik esminėmis kelių ir bendro eismo reformomis, tačiau kartu ir įsigyjant naujas transporto priemones. Panašu, jog uostamiestis neužilgo turės vieną iš moderniausių sistemų Lietuvoje.
Užmojai grįsti elektrifikacija ir transporto darna
Praeitą savaitę vykusiame Klaipėdos miesto tarybos posėdyje vienbalsiai pritarta detaliajam planui dėl esminių reformų miesto transporto sistemoje.
Anot plėtros plano, iki 2030 metų Klaipėdos mieste turėtų reguliariai pradėti kursuoti bent jau 50 visiškai elektrinių autobusų, kartu turėtų atsirasti visiškai nauja eismo valdymo sistema bei išsamiai atnaujintos mieste esančios eismo juostos.
Pagal numatytą plano seką, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausanti bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“ jau artimiausių metu turėtų pateikti formalų prašymą miesto aplinkos projektų valdymo agentūrai dėl intencijos įsigyti visiškai naujus elektrinius autobusus.
Preliminariais skaičiavimais, įsigyti pirmiesiems 10 autobusų reikės bent jau 5 milijono eurų pajamų. Didžioji dalis šios sumos (apie 60 procentų) gali būti padengta remiantis Europos Sąjungos klimato kaitos fondo lėšomis.
Iš viso pirmajai projekto daliai vykdyti yra skirtas 36 mėnesių terminas.
Siekis – transporto sistema mieste pagal Europos Sąjungos standartus
Kaip žinia, tokio tipo autobusų iki 2030 metų miestas planuoja nupirkti bent jau 50 realių vienetų. Akivaizdu, jog pagrindinis tokio plano tikslas yra sumažinti miesto taršą bei kur kas sumažinti nuolatiniu galvos skausmu tapusias Klaipėdos spūsčių problemas.
Vis dėl to, pagrindinis finansinis šaltinis kuris efektyviausiai padėtų išspręsti tokio tipo autobusų įsigijimo problemą – tai Europos Sąjungos klimato kaitos ir kitų fondų lėšos. Taigi, kartu bus kreipiamasi pagalbos ir į juos.
Sekantys žingsniai kurie turėtų paskatinti miesto gyventojus rinktis darnaus judumo pokyčius yra pačio viešojo transporto sistemos efektyvinimas, greičio didinimas ir bendrojo šios sistemos patrauklumo didinimas.
Kartu bus stengiamasi klaipėdiečius dažniau pasirinkti dviračių ar judėjimo pėsčiomis variantą, užuot pasirinkimą vykti asmeniniu automobiliu.
Verta pabrėžti ir tai, jog Klaipėdos miesto savivaldybė neatmeta galimybės svarstyti ir apie visiškai naujos viešojo transporto rūšies mieste įvedimą, jeigu tik bus pastebėta, jog tokio sprendimo miestui iš tiesų reikia.
Tiesa, visa tai kol kas yra tik svarstymų stadidoje ir turėtų būti išsamiai diskutuotina ne tik savivaldybės, tačiau ko gero ir platesniu – valstybės bei Europos Sąjungos mastu.
Anaiptol, panašu, jog Klaipėdos laukia nemažai transporto pokyčių per artimiausius metus.