Važiuoti kiek įmanoma aukštesne, svarbiausia, tiesiogine pavara.
Automobiliuose dažniausiai yra 4, 5 arba 6 pavaros judėti pirmyn. Važiuoti kiekviena pavara yra nustatyti tam tikri minimalūs ir maksimalus greičiai. Jie skiriasi įvairioms automobilių markėms.
Pavyzdžiui, automobiliui “Zaporožielis” greičių diapazonas pirmiesiems 3000 km turi būti:
I pavarai nuo 0 iki 15 km/h,
II – iki 30 km/h,
III – iki 50km/h,
IV – iki 75 km/h.
“ZAZ” automobilių supirkimas čia.
Automobiliui “Mercedes-Benz 220D” (dyzeliui) atitinkamai:
I pavarai iki 33 km/h,
II – iki 56 km/h,
III – iki 92 km/h,
IV – iki 135 km/h.
“Mercedes Benz” auto supirkimas čia.
Kiekvienas vairuotojas pastebėjo, jog tam tikru greičiu važiuoti galima su įjungta tiek I, tiek II pavara, tiek II ir III, tiek III ir IV. Toks greičių “perdengimas” gretimomis pavaromis yra reikalingas tam, kad spartinant automobilio judėjimą, greitis būtų didinamas tolygiai. Normaliai važiuojant, nereikia stengtis pasiekti tai pavarai maksimalų greitį (išskyrus lenktynių ir lenkimo atvejus), kadangi didėja kuro sunaudojimas ir spartėja automobilio detalių susidėvėjimas. Nereikia pamiršti, kad I pavara yra skirta tik pajudėti iš vietos, o netrukus, palaipsniui padidinus greitį, reikia įjungti II pavarą.
Tepalo pilti reikia liek, kad jo lygį matuoklis parodytų tarp apatinio ir viršutinio brūkšnelių. Jeigu tepalo lygis yra aukščiau “maksimumo”, variklio darbas pablogėja ir jis eikvoja daugiau tepalo.
Automobilio perkrovimo faktorius
Variklio pagrindinės eksploatacinės charakteristikos yra maksimalus greitis ir leistina automobilio keliamoji galia. Lengvojo automobilio leistiną keliamąją galią apibūdina pervežamų keleivių skaičius ir bagažo masė, o sunkvežimio – krovinio tonų kiekis. Jeigu vežamas krovinys viršija leistiną, tai kuro pereikvojimas gali siekti iki 25%. Jei prie to dar yra blogas ir kalnuotas kelias, tai kuro pereikvojimas gali būti dar didesnis, kadangi dažnai reikia perjunginėti pavaras į žemesnę.
Pakrautų ant automobilio stogo krovinių vežimas padidina bendrą krūvį ir oro pasipriešinimą, kas gali padidinti kuro sueikvojimą iki 30%. Kai automobilis tempia priekabą, tai padidėja pasipriešinimas riedėjimui ir oro pasipriešinimas, kas gali padidinti kuro sunaudojimą iki 25%. Automobilio su priekaba visuose ratuose slėgimas turi būti vienodas, kad būtų sumažintas pasipriešinimas riedėjimui.
Automobilyje netikslinga vežiotis nereikalingą bagažą, kuris padidina automobilio bendrąją masę ir degalų sueikvojimą. Vien tik tuščią bagažinę vežantis ant stogo, kuro sunaudojimas padidėja iki 0,8 1/100 km,o įsibėgėjimo laikas pailgėja 9%. Bagažinė su 4 dideliais, brezentu pridengtais lagaminais padidina kuro sunaudojimą 2,6 1/ 100 km ir prailgina įsibėgėjimo laiką 27%. Todėl bagažinę vežtis ant stogo patartina tik kraštutiniais atvejais.
Jeigu yra atidaryti šoniniai langai, važiavimo metu žymiai pablogėja automobilio kėbulo aerodinaminis aptakumas, susidaro sūkuriai, o didelio greičio atveju taip pat sukeliamas ir nemalonus triukšmas. Kuro sunaudojimas padidėja iki 0,7 1/100 km, o įsibėgėjimo laikas tampa 5% ilgesnis.
Atidaromas automobilio (stoge)liukas sukelia didesnius nuostolius, jei važiuojama nedideliu greičiu. Esant dideliam automobilio greičiui, virš vairuotojo galvos susidaro oro praretėjimas, ir oro aptekėjimas kėbulu stogo srityje praktiškai nepažeidžiamas. Kuro eikvojimas važiuojant atdaru liuku padidėja iki 0,4 1/100 km, įsibėgėjimo laikas pailgėja 4,5%.
Apie padangų pasirinkimą rasite naudingos info čia.