Šiais metais, nors ir esant sudėtingai situacijai, visoje Europoje bus minima darnaus judėjimo savaitę kurios tikslas yra skatinti mažesnę oro taršą ir didesnį gamtos tausojimą.
Anot ekspertų, efektyviausias būdas prisidėti prie akcijos – palikti nuošalėje visas savo motorizuotas transporto priemones ir vietoje jų rinktis kelionę pėstute ar viešuoju transportu.
Rugsėjo 22 dieną, pastarasis veš visus Kauniečius nemokamai.
Jeigu sugalvosite parduotu savo automobilį, čia rasite Kauno automobilių supirkėjų katalogą →
Savivaldybė prie akcijos jungiasi jau ne pirmą kartą
Kauno savivaldybei priklausanti įmonė „Kauno autobusai“ jau ne vieneri metai jungiasi prie šios tarptautinės iniciatyvos ir kviečia kauniečius bent vienai dienai pamiršti kelionę savo automobiliu.
Šia proga, Rugsėjo 22 dieną kelionė visu viešuoju transportu, kas nemažai daliai kauniečių gali būti apskritai netradicinis būdas keliauti į darbą, studijas ar mokyklą, bus visiškai nemokama.
Dėl šios priežasties, gyventojai yra skatinami aktyviai jungtis prie šios akcijos visais įmanomais būdais – ar tai būtų kelionė patiems, draugų, kaimynų ar šeimos narių paskatinimas rinktis kelionę autobusu ar troleibusu.
Pastarųjų į Kauno gatves išrieda per 300 kasdien, o iš jų daugiau nei pusė yra aplinkai draugiški automobiliai. Jau iki metų pabaigos Kauno savivaldybė planuoja atnaujinti miesto autobusų parką naujutėlaičiais hibridiniais autobusais. Iš viso planuojama atnaujinti bent pusę parko.
Viešasis transportas – viena iš išeičių gerinant taršos situaciją
Mūsų šalies transporto specialistai pastebėjo, jog jei vis daugiau miestiečių naudotųsi autobusais ir troleibusais vietoje asmeninių automobilių, spūstis susidarančias mieste, jo taršą ir triukšmą būtų galima būtų sumažinti bent trečdaliu.
Vienas iš pagrindinių argumentų tokiam kelionės būdui – tai, jog autobuso keleiviui tenka net 15 kartų mažesnė oro tarša nei keleiviui automobilyje. Esą tokiu principu reikėtų vadovautis kasdien, ne tik per judumo savaitę Europoje.
Kita ekspertų išvada – būtinybė didinti A juostų skaičių. Tokiu būdu esą gyventojams būtų lengviau apsispręsti. Kartu prie to pačio reikėtų skatinti ir aplinkosauga grįsta švietimą, dėl ko žmonės turėtų rinktis alternatyvas savo automobiliams.
Žinoma, nereikėtų pamiršti ir esamos situacijos mūsų šalyje visame pasaulyje. Pandemijos laikotarpiu visi autobosų ir troleibusų keleiviai privalo devėti apsaugines kaukes, laikytis saugaus atstumo bei dezinfekuoti rankas.