Saugumo eisme specialistai – turi priežąstį džiaugtis. Per šiuos metus Kauno gatvėse nežuvo nei vienas pėstysis.
Nors policijos atstovai ragina dar neatsipalaiduoti, kadangi atėjo pats pavojingiausias metų sezonas, panašu, kad teigiama tendencija yra tikrai pasiekta palyginus su praeitais metais.
Kalbant apie tokio pat laikotarpio rezultatus iš praeitų metų, rodėsi, jog pasiekti tokių puikių rodiklių tikrai nepavyks. Iki Spalio pradžios praeitais metais žuvo 6, o dar 79 pėstieji buvo sužeisti.
Šiemet sužeisti – 83 žmonės, tačiau kur kas svarbiau yra tai, jog prie žuvusiųjų šiais metais matome 0. Iš viso Kauno apskrityje šiais metais po eismo įvykių užgeso dviejų žmonių gyvybės.
Kauno miesto savivaldybės istorija →
Pasak policijos, šiais metais daugiau incidentų pėsčiųjų perėjose, pasitaikė ir reguliuojamose. Beveik pusė įvykių pasitaikė tamsiuoju paros metu.
Labiausiai pasiteisinusi naujovė – trikojai
Policijos atstovai neabejoja – daugiau įtakos avaringumui sumažinti keliuose esą turėjo naujos kartos mobilūs greičio matuokliai, kitaip dar vadinami trikojais.Vien per šiuos metus tokiais matuokliais pareigūnai užfiksavo daugiau nei 100 tūkst. pažeidimų.
Nors incidentų dėl greičio viršijimo šiais metais buvo kur kas mažiau – tik 15,7 procentų visų eismo įvykių, pasak pareigūnų, vis dar atsiranda tų kurie mėgsta palakstyti ir lakstyti smarkiai. Kas savaitę skelbiamame rekordininkų sąraše dažnai pasitaiko tų vairuotojų kurie greitį viršija daugiau nei 100 km/h. Už tokį nusižengimą gresia ne tik bauda, tačiau vairavimo teisės atėmimas.
Matuoklių efektyvumas pasimatė ne iš karto
Žinoma, trikojai – nėra vienintelė priemonė kuri buvo implementuota didinti pėsčiųjų saugumą. Visame Kaune per pastaruosius metus buvo atnaujintas apšvietimas beveik 500 pėsčiųjų perėjų, įrengti papildomi šviesoforai ir pėstiesiems skirti tiltai.
Kaune esančios perėjos lig šiol būtent ir buvo tos vietos kur kildavo daugiausiai incidentų susijusių su eismo įvykiais. Dabar, galima sakyti, jos jau yra išnykusios.
Pasak policijos atstovų didelių problemų su pėsčiųjų saugumu kurias reikėtų spręsti nedelsiant šiuo metu nėra. Kita vertus, Saugaus eismo komisijos susirinkimuose, klausimai dėl didesnio pėsčiųjų saugumo vis dar yra sprendžiami, atsižvelgiama ir į gyventojų bei ekspertų pastebėjimus.
Orientuotis padeda ir spalvos
Spręsti saugumo problemoms Kauno savivaldybė pastaruoju metu ėmėsi išties netradicinių sprendimo būdų. Pavyzdžiui prieš keletą metų Kęstučio gatvėje esančioje perėjoje buvo įrengti ne tik šviesoforai, tačiau ir išmanus apšvietimas kuris keičiasi kartu su šviesoforo spalvomis. Taigi, net ir mažiau dėmesingesni pėstieji yra priversti atkreipti dėmesį į besikeičiančias spalvas perėjose.
Pasak Kauno savivaldybės atstovų, tokia, pakankamai keista pėrėja išties pasiteisino. Pasak jų, pėstieji čia tapo kur kas dėmesingesni šviesoforo signalams bei eismui apskritai. Kartu neatmetama galimybė, jog tokios pat perėjos bus rengiamos ir kitose miesto gatvėse.
Tiesa, kol kas daugiau perėjų kur itin mažas dėmesingumas eismui nėra nustatyta.