Ne paslaptis, jog traukinių maršrutas Vilnius-Kaunas – pats populiariausias Lietuvoje. Skaičiuojama, jog „Lietuvos geležinkeliai“ per metus šiuo maršrutu perveža apie milijoną keleivių.
Tačiau jau greitai kelionės tarp šių miestų turėtų dar labiau pagerėti.
Užbaigus „Rail Baltica“ geležinkelio statybas, kelionės trukmė sumažės dvigubai, taigi tai taps pačiu greičiausiu būdu keliauti tarp šių dviejų didmiesčių.
Tikslių kelionės trukmė turėtų paaiškėti pasirinkus vieną iš „Rail Baltica“ geležinkelio variantų projekto vykdytojams.
Bus dar viena priežastis rinktis traukinius
Anot „Lietuvos geležinkelių“ dauguma keliautojų jau dabar renkasi keliones traukiniu norėdami pasiekti kažkurį iš šių dviejų miestų. Esą kelionė jais yra kur kas komfortiškesnė ir patogesnė, nėra spūsčių ar galvojimo apie tai kur palikti savo automobilį.
Įrengus visiškai naujas vėžes tarp šių miestų, kelionės traukiniu turėtų pagreitėti dvigubai, todėl jau dabar kalbama apie dar didesnį reguliariai keliaujančių žmonių kiekį traukiniais.
Pasak mūsų geležinkelio atstovų, šiuo metu traukiniai tarp Vilniaus ir Kauno gali pasiekti iki 140 km/h greitį. Sutvarkius naują geležinkelį pagal „Rail Baltica“ standartus, traukinių greitis galės išaugti net iki 250 km/h.
Tiesa, patys specialistai tai negali tiksliai pasakyti kur bus tiesiami ši moderni europinė vežė. Užtat kelionės turėtų sutrumpėti dvigubai, tai yra iki 35 minučių.
Konkretus statybųs projektas esą bus paruoštas kitais metais, tai yra 2021 metų Vasarį. Jame bus tiksliai nustatyta kurioje vietoje bus tiesiamos vėžės ir tada jau bus galima kalbėti apie kelionės trukmę.
Geležinkelis apjungtų miestus ir sutrumpintų keliones
Pagal vieną iš tiesiamų vėžių alternatyvų, „Rail Baltica“ geležinkelis turėtų apjungti Vievį, Lentvarį ir Kaišiadorį. Taip pat svarstoma pravesti geležinkelis ir ties Žąsliais, netoli vietos kur planuojamos naujojo oro uosto statybos.
Pagal pirminius apskaičiavimus, kelionės traukiniu į įvairius miestus turėtų trukti tiek:
- Vilnius – Talinas (3 val. 38 min.)
- Vilnius – Ryga (1 val. 54 min.)
- Vilnius – Panevėžys (57 min.)
- Vilnius – Kaunas (38 min.)
- Vilnius – Varšuva (4val. 7 min.)
- Kaunas – Talinas (3 val. 18 min.)
- Kaunas – Ryga (1 val. 34 min.)
- Kaunas – Panevėžys (37min.)
- Kaunas – Varšuva (3 val. 27 min.)
Galutinai „Rail Baltica“ projektą planuojama įgyvendinti iki 2026 metų pabaigos. Tai – pats didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas per visą Baltijos šalių istoriją.
Projekto dėka, bus elektrifikuotas geležinkelis tarp Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Rygos, Varšuvos, Talino ir kitų miestų.
Iš viso „Rail Baltica“ ilgis Baltijos šalyse sieks 870 kilometrų.
Mūsų šalyje geležinkelis eis nuo Lietuvos ir Lenkijos sienų iki sienos tarp Latvijos ir Lietuvos valstybių. Keleivinis traukinys pakeliui užsuks ir į Kauno stotį, o kroviniai galės vykti tiesiogiai per Palemoną iki Rygos ar Talino miestų.
Viso projekto vertė siekė beveik 6 milijardus eurų ir yra viena iš didžiausių investicijų į transporto infrastruktūrą tarp kelių valstybių.