Kiek senų, nevažiuojančių ir savininkų pamirštų automobilių stovi ant šaligatvių, daugiabučių aikštelėse ar senuose garažuose? Aiškaus atsakymo rasti nepavyks, tačiau spekuliuoti šiuo klausimu galima. Kiekvienais metais įregistruojama šimtai tūkstančių automobilių, tuo tarpu nurašoma tik maža dalis. Pavyzdžiui, 2015 metais Regitros duomenimis pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų transporto priemonių skaičius buvo 171004, o išregistruota 14675. Galime džiaugtis, kad šeimose atsirado po antrą automobilį. Tačiau ar visada? Dažnai senasis automobilis numetamas ir nebėra naudojamas.
Taip, nes naudotų automobilių supirkimas ar pridavimas į metalo laužą yra registruojamas ir dokumentai sutvarkomi. Situaciją Lietuvoje labai gerai iliustravo 2014 metais įsigaliojus LR saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatoms, kuomet taikoma leidimo transporto priemonei dalyvauti eisme priverstinė sustabdymo procedūra. Pirmaisiais metais buvo „apsivalyta“ ko gero už visą Nepriklausomybės laikotarpį – išregistruotos net 872,5 tūkst. transporto priemonių. Tačiau tai tik teisinis apsivalymas nuo senienų. Kaip viskas turėtų būti realybėje?
Idealiame pasaulyje, nusprendus, jog automobilis jau savo atitarnavo ir juo daugiau nebebus norima važinėti, nereikėtų jo pastatyti aikštelės kampe ar kur ant šaligatvio. Nors geriau jau ant šaligatvio, kur pasipiktinę kaimynai gali suorganizuoti transporto priemonės nutempimą, nei kad pamiškėje ar miško glūdumoje. Tokie poelgiai, kuomet transporto priemonės neatsakingai paliekamos, sukelia daugybę nepatogumų. Visi žinome, kokia sudėtinga situacija su automobilio statymu daugiabučių kiemuose, o kaip kiekvienas šaligatvio centimetras yra svarbus, kuomet žiema nepagaili sniego. Idealu būtų parduoti automobilį, atiduoti į metalo laužą arba pasinaudoti automobilių supirkimo paslauga.
Jei automobilis dar važiuoja
Jei automobilio būklė yra vidutinė arba gera, jis lengvai praeina techninę apžiūrą ir neturi jokių gedimų, jį apsimoka parduoti kitam žmogui Lietuvoje arba eksportui į Rytų šalis. Statistiškai Lietuvoje eksploatuojami automobiliai iki 14 metų, tačiau į Rytų šalys perka ir senesnius automobilius, tad net ir senas automobilio modelis gali rasti savo šeimininką.
Jei automobilis morališkai ir techniškai pasenęs
Jei jūs nebenorite važinėti savo senu automobiliu, nereiškia, jog jis visiškai nieko nevertas ir niekam netinkamas. Galbūt jo remontas ir kainuotų itin didelius pinigus, ir tam, kad automobilis vėl būtų „ledinis“ investuoti neapsimoka, tačiau jį galima perleisti į kitas patikimas rankas, kurios automobilį panaudos teisingai. Automobilių supirkimas Vilniuje šiuo metu itin vertina automobilius, kurie dar kažkiek važiuojantys. Automobilis atgimsta kituose automobiliuose detalių pavidalu, tad tikrai nėra visiškai sunaikinamas.
Kelios priežastys, kodėl automobilių supirkimas yra naudingas:
- Auto supirkimas yra efektyviausias būdas atsikratyti turima transporto priemone.
- Praktiškas sprendimas kai nenorite apgaudinėti pirkėjo, jog automobilis yra geras, nors jo remontas kainuoja daugiau nei automobilio vertė.
- Didžiuosiuose miestuose konkurencija tarp įmonių didesnė, tad pavyzdžiui automobilių supirkimas Kaune apsimoka labiau, nei mažesniame miestelyje.
- Automobilių supirkimas sutaupo laiką, kuris pardavinėjant kitaip eikvojamas skelbimų talpinimu, važiavimu į pardavimo aikšteles ir pan. itin paranku, kai skubiai planuojate išvykti ar nusimato atostogos ir nenorite prieš jas užsiimti pardavimu.
Jei automobilis stipriai sudaužytas
„Į metalo laužą“ žvelgdamas į sudaužytą autoavarijoje ar susidūrus su dideliu miško gyvūnu, taria savininkas ar policijos pareigūnas. Taip, tokie automobiliai tradiciškai keliauja į metalo laužo supirktuves, nes niekam daugiau realiai nėra tinkami. Žinoma, jei automobilio dar nespėjo nutempti į metalo laužą arba jis nėra visiškai praradęs formą, galima susisiekti su įmonėmis superkančiomis automobilius – galbūt siūloma kaina bus didesnė už metalo laužo kainą ir apsimokės labiau.