Mobilieji trikojai greičio matuokliai – naujovė Lietuvos keliuose. Jų pagalba policijos pareigūnai tikisi efektyviau kovoti su KET nesilaikančiais ir greitį viršijančiais vairuotojais Lietuvoje nei darė lig šiol.
Praėjus keliems mėnesiams po paleidimo, jau galima peržvelgti pirminius gautus rezultatus. Policija yra linkusi manyti, jog trikojai – tikrai pasiteisins, o pažeidėjų skaičius bent jau kurį laiką tikrai dar augs.
Taigi, kaip po kol kas veikia nauja trikojų sistema?
Pirmieji trikojų Lietuvoje veikimo rezultatai – žymiai daug pažeidėjų nei pernai
Lietuvos pareigūnų duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį buvo užfiksuoti 78806 su greičio viršijimu susiję KET pažeidimai. Palyginus su tuo pačiu periodu praeitais metais (2019 metų I ketvirtis) kai buvo užfiksuoti 40946 tokio pobūdžio pažeidimai, galima daryti aiškią išvadą, jog trikojai fiksuoja žymiai daugiau pažeidimų nei kiti greičio matuokliai.
Vieni dėl to džiaugiasi – griežtesnės priemonės reikš mažiau noro važiuoti chuliganiškai ir neatsargiai, žmonės paprasčiausiai atbūgs pakankamai didelių greičio baudų. Kiti – į situaciją žiūri kiek skeptiškai ir mano, jog per daug reguliavimo atneš tik daugiau nuostolių, tačiau realiai nepagerins situacijos dėl pavojingų vairuotojų, esą kas viršys greitį – tas viršys ir toliau.
Nors vienos tiesos čia nėra, panašu, jog aišku tik viena – turėsime vairuoti kur kas atidžiau nei anksčiau.
Norą važiuoti greičiau didina ir atšilę orai?
Kitas dalykas apie kuriuos duomenis pateikė Lietuvos policija – didesnis važiavusių virš 50 km/val nei leistina norma vairuotojų skaičius. Kaip žinia, ties šia riba yra taikomos ir žymiai didesnės sankcijos – griežtesnės baudos, gali būti kuriam laikui atimta teisė vairuoti.
Pirmąjį trikojų veikimo mėnesį tokių pažeidėjų buvo užfiksuota 70. Kovo mėnesį šis skaičius pakilo iki 237, o balandį skaičius siekė net 317 pažeidėjų.
Tarp užfiksuotų išsiskyrė ir 197 km/val. greitį pasiekęs Audi vairuotojas, viršijęs greitį daugiau nei dvigubai. Nors oficialiai pareigūnai nefiksuoja viršijimo greičio rekordų, panašu, jog atsiranda vairuotojų bandančių limitus.
Ko galima tikėtis ateityje?
Lietuvos policija prognozuoja, jog bent jau kurį laiką, trikojų fiksuojamų pažeidimų skaičius turėtų didėti. Tai iliustruoja ir pirmojo ketvirčio duomenys po kol kas, tačiau prasidėjus Vasarai, galima tikėtis dar didesnio pažeidėjų skaičiaus.
Tiksliai įvertinti trikojų efektyvumą, žinoma, bus galima tik praėjus didesniam laikotarpiui. Ar pažeidimų kiekis eventualiai mažės? Ar keisis lietuvių vairavimo įpročiai? Parodys tik laikas.